Data publikacji: 2014-10-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zintegrowany performance marketing – nowa usługa w Polsce
Kategoria: BIZNES Handel
Performance marketing (marketing efektywnościowy) jest jedną z najbardziej opłacalnych form działań marketingowych. Dlaczego zatem zainteresowanie tego typu działaniami jest wciąż tak małe?
Performance marketing (marketing efektywnościowy) jest jedną z najbardziej opłacalnych form działań marketingowych. W przeciwieństwie do brand marketingu (marketingu wizerunkowego), za swój główny cel ma on rozliczenie się z reklamodawcą za skuteczne dotarcie z jego ofertą do potencjalnych klientów, którzy przejdą na stronę internetową albo wypełnią formularz kontaktowy albo złożą zamówienie. Dlaczego zatem, jeżeli reklamodawca płaci tylko za efekt, zainteresowanie tego typu działaniami jest wciąż tak małe? Eksperci twierdzą, że wynika to z braku świadomości reklamodawców w kwestii wykorzystania nowych możliwości dotarcia do ich klientów poprzez media digitalne (internet, e-mail, SMS, telefon, telewizja).
Kampania brand marketingowa to na przykład wysłanie wiadomości e-mail lub SMS czy wyemitowanie spotu w telewizji, w internecie, do kilku milionów konsumentów w określonym czasie. W takim przypadku nie ma możliwości zmierzenia efektów końcowych działania. Informacja jest tutaj jednokierunkowa i skierowana tylko do konsumenta. Nie można ustalić, czy i w jaki sposób konsument zareagował na daną ofertę. Takie możliwości daje jednak performance marketing. Polega on na prowadzeniu działań pozwalających reklamodawcy precyzyjnie ustalić, jakie reklamy i oferty cieszą się zainteresowaniem wśród danej grupy konsumentów. Liczby prezentujące zasięg danej reklamy dostarczają reklamodawcy potrzebnych informacji, które pozwalają mu potem przygotować spersonalizowaną ofertę dopasowaną do faktycznych potrzeb konsumentów. Dlatego marketing efektywnościowy nie wyklucza marketingu wizerunkowego, lecz uzupełnia go o informację zwrotną od konsumenta.
Efektem kampanii performance marketingowej powinien być przede wszystkim lead – informacja o konkretnym konsumencie, który zainteresował się daną ofertą i czeka na kontakt od reklamodawcy, aby mógł on przedstawić jej szczegóły. Pozyskiwanie leadów, ze względu na możliwość bezpośredniego kontaktu z konsumentem, zazwyczaj kojarzy się z koniecznością zakupu bazy danych. To generuje jednak koszty, a ponadto budzi wątpliwości związane z aktualnością i bezpieczeństwem zebranych kontaktów przez zewnętrzne podmioty. Okazuje się jednak, że narzędzia stosowane w performance marketingu w Polsce ewoluowały w ostatnich latach – w miejsce modelu sprzedaży baz danych pojawił się nowy model działania agencji, która wewnętrznie zarządza danymi swoich użytkowników, z którymi za ich uprzednią zgodą kontaktuje się drogą e-mailową, SMS-ową lub telefoniczną na zlecenie reklamodawcy. W związku z tym dane użytkowników są przetwarzane na potrzeby celów marketingowych reklamodawców, a nie handlowych reklamobiorcy.
„Takie rozwiązanie, które wprowadziliśmy od początku istnienia firmy, dało nam możliwość zmiany sposobu wykorzystania i bezpieczeństwa danych użytkowników, które nie są udostępniane reklamodawcy. Źródłem danych nie jest CQN, tylko sam użytkownik, który w przypadku zainteresowania ofertą dobrowolnie wyraża zgodę na kontakt z danym reklamodawcą. CQN umożliwia ten kontakt. Rozliczając się za efekt mamy pewność, że pozyskanie leada odbyło się nie tylko zgodnie z prawem, ale i skutecznie, ponieważ użytkownik podjął świadomie taką decyzję. Ta świadomość przekłada się na efekty każdej realizowanej przez nas kampanii reklamowej.” – mówi Marcin Kostecki, Prezes Zarządu ClickQuickNow Sp. z o.o.
W celu podniesienia skuteczności takiego kontaktu z konsumentem, w performance marketingu wprowadzono usługę łączenia mediów digitalnych na żywo. Co to oznacza? – „Realizując kampanię reklamową do naszej bazy liczącej aktualnie ponad 2,6 mln użytkowników, jesteśmy w stanie przeprowadzić dowolny scenariusz interakcji z użytkownikiem. Rozpoczynamy komunikację z nim w jednym medium, a kończymy w zupełnie innym. Dla przykładu możemy wysłać wiadomość SMS, odebrać telefon od zainteresowanego użytkownika i wysłać mu zwrotnie e-maila z kodem rabatowym do sklepu internetowego lub wysłać mu zwrotnie SMS z linkiem do sklepu z aplikacjami. W związku z tym, że nie ograniczamy się do jednego kanału komunikacyjnego, możemy realizować niestandardowe kampanie, nadal rozliczając się za efekt.” – podkreśla Marcin Kostecki z firmy CQN, która jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła w życie taki model działania.
Łączenie mediów digitalnych w czasie rzeczywistym otwiera nieograniczone możliwości realizowania zintegrowanych i interaktywnych kampanii marketingowych. Agencje, które posiadają odpowiednią technologię i bazę danych ze stosownymi zgodami sprawią, że reklama wyemitowana w telewizji lub w internecie, wysłana w SMS-ie, w e-mailu lub przekazana telefonicznie, nie musi się już kończyć na poinformowaniu konsumenta o ofercie, ale ma go na tyle zaangażować, aby zrealizował zaplanowany przez reklamodawcę scenariusz. Model rozliczania się za efekt powinien zainteresować reklamodawców tym bardziej, że mają możliwość wejścia z konsumentem w zupełnie nowy rodzaj dialogu. Zintegrowany performance marketing to szansa na zaskoczenie konsumenta i zbudowanie z nim jeszcze bliższej i mierzalnej relacji.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: